2022-02-22 09:16Pressmeddelande

Lansering av Hernö Gin på RedMart i Singapore.

Hernö Dry Gin, Hernö Old Tom Gin, Hernö Pink BTL Gin, Hernö Navy Strength Gin, Hernö Sloe Gin. Bilder på flaskorna.

Den här veckan lanserar Hernö Gin fem av sina produkter på RedMart i Singapore i ett samarbete med Try Swedish vars shop-in-shop-koncept på Redmart Lazada syftar till att öka medvetenheten om svensk mat och dryck i landet. Red Mart är den ledande onlinebutiken för livsmedel i Singapore med över tre miljoner besökare i månaden. Med lanseringen avser Hernö Gin nå ökad kännedom och försäljning i Singapore.

– Det här är en väldigt spännande satsning som vi gör i samarbete med Business Sweden och deras livsmedelsexportsprogram Try Swedish. Alla befintliga deltagande företag vittnar om mycket god försäljning och att en av deras viktigaste detaljhandelskanaler för Singapore varit RedMart under 2021, berättar Elin Sahlman, försäljningsansvarig på Hernö Gin.

Hernö Gin i gott sällskap med fler starka svenska varumärken.
Flertalet kända varumärken sålde på Try Swedish shop-in-shop på RedMart under 2021, bland annat Arla, Oatly, Wasa, Finncrisp, AXA och Almondy. Under 2022 planeras en utökning av fler starka varumärken, bland annat Hernö Gin.

– Sedan några år tillbaka har Hernö Gin funnits i liten skala i Singapore, framför allt på ett antal barer och restauranger. Med den här satsningen via RedMart kommer vi att växla upp och öka tillgängligheten väsentligt, bredda vårt sortiment i landet och nå ut direkt till konsument på en mycket stark plattform, säger Elin.

Lanseringen på RedMart omfattar fem av Hernö Gins produkter: Hernö Dry Gin, Hernö Old Tom Gin, Hernö Pink BTL Gin, Hernö Navy Strength Gin och Hernö Sloe Gin.

Stärkt position på en konkurrenskraftig marknad via Try Swedish.
Try Swedish shop-in-shop-koncept via RedMart Lazada som ägs av Alibaba-gruppen lanserades i december 2019 och sedan lanseringen har månadsförsäljning tredubblats. Idag finns cirka 150 olika svenska produkter i shopen till försäljning mot Singaporianska konsumenter. Målsättningen är att nå konsumenter, öka försäljning och öka medvetenheten om svensk mat i Singapore.

– Med vårt deltagande och lanseringen på RedMart kommer vi att stärka vår position i Singapore som är en av de mest konkurrenskraftiga och stabila marknaderna i världen. Vi vet också att efterfrågan på svenska produkter ökar här och ser med spänning fram emot att följa resultatet av kampanjen under 2021, avslutar Elin.

Hernö Gin är världens ledande producent av hantverksmässigt framställt gin. Stolta pionjärer som startade Sveriges första gindestilleri 2011.Allt började med en passion för den ädla spritdrycken med dominerande smak av enbär och drömmen om att skapa gin. En resa som tog Hernö Gins grundare Jon Hillgren till platser och gindestillerier världen över i sitt sökande efter kunskap och ginspiration. Till sist bosatte han sig i den lilla byn Dala nära Härnösand i Höga Kusten, Sverige. Hernö Gin skapar världens mest prisbelönta gin med naturliga och ekologiska örter och kryddor i de handslagna kopparpan- norna Kierstin och Marit. Måna om hantverket, transparens i alla led och med fokus på kvalitet, har Hernö Gin siktet inställt på att föra premiumginkulturen in i allas vardagsrum.

Relaterad media