2016-09-01 14:03Pressmeddelande

Jon Hillgren, Hernö Gin nominerad till Årets företagare i Sverige

I dag utsågs Jon Hillgren, grundare av Hernö Gin, till Årets företagare i Västernorrland och är därmed nominerad till Årets Företagare i Sverige 2016.

– Med Jon Hillgren vid rodret har Hernö Gin vunnit en lång rad internationella priser och satt Dala utanför Härnösand på världskartan, säger Olof Axelsson, ordförande för Företagarna Västernorrland.

I maj utsågs Jon Hillgren till Årets företagare i Härnösand. I hård konkurrens med övriga vinnare i länet har han nu alltså även blivit Årets företagare i Västernorrland.

– Det här känns oerhört kul och sporrar mig att fortsätta utveckla företaget tillsammans med mina anställda, säger Jon Hillgren.

Hernö Gin är Europas mest prisbelönta de tre senaste åren i rad, med fler än 40 internationella master- och guldmedaljer.

- Jon Hillgren och Hernö Gin är en mycket förebild ett bra exempel och på dom duktiga entreprenör och företag vi har i Västernorrland, säger Thomas Byström, Regionchef Företagarna Västernorrland

I och med att Företaget utsetts till Årets företagare i Västernorrland har Jon nu chansen att ta hem titeln som Årets företagare i Sverige vid den stora galan i Stockholms stadshus den 14 oktober.

Vid frågor är ni välkomna att kontakta

Jon Hillgren, VD och grundare, Hernö Gin, 073 27444 93
Thomas Byström, Företagarna Västernorrland, 070 647 17 60

Pressbilder kan laddas ner via:
hernogin.com/press

Hernö Gin har tilldelats 68 Master- and Guldmedaljer i världens största och mest prestigefulla dryckestävlingar. World’s best Gin 2017 och 2018, World’s best London Dry Gin 2017, World’s best Gin & Tonic 2016, San Fransisco World Spirits Competition Double Gold 2017 och Gin Producer of the Year både 2017 och 2016 är några av dem.