2023-05-23 11:42Pressmeddelande

Hernö Gin Hotell söker hotelldirektör med erfarenhet att bygga resort och destinationer.

Exteriör Gatuperspektiv Entre
Härnösand

Hernö Gin Hotell i Härnösand påbörjar nu rekryteringen av en kommunikativ och coachande ledare med erfarenhet av att bygga resort och utveckla besöksmål till rollen som hotelldirektör. Från och med i dag är det öppet att söka en av de mest centrala rollerna i organisationen för dig som vill vara med och utveckla samt driva Hernö Gin Hotell med öppning i slutet av 2024.

– Målet är att hitta en driven och inspirerande ledare med gedigen erfarenhet och djuplodande erfarenhet från hotell, besöksnäring och destinationsutveckling. Gärna en person som tidigare haft en ledande operativ position på resort och som förstår vad nyöppning är, berättar Jon Hillgren, vd för Hotell Hernö Gin AB och grundare av världens mest prisbelönta ginproducent, Hernö Gin AB.

Utveckling och positionering av ett unikt koncept.
Hernö Gin Hotell är ett koncepthotell för Hernö Gin och ett fristående varumärkeshotell inom Petter Stordalens Nordic Hotels & Resorts. Rollen som hotelldirektör kommer att innebära utveckling av hotellets positionering på marknaden utifrån ett unikt och spännande koncept.

– Idag arbetar du troligtvis redan som hotelldirektör och söker en ny utmaning där du får arbeta med independent varumärken. Välkommen till Hernö Gin Hotell i Härnösand för att skapa en av Sveriges främsta hotell/resortupplevelser, hälsar Jon.

Ett nav i en region med rikt utbud av friluftsliv, upplevelser och kultur.
Hernö Gin Hotell kommer att ligga vackert beläget på Kanaludden med Härnösands anrika kvarter Östanbäcken i ryggen och med havet som utsikt. En förbindelse under mark ger framtida gäster tillgång Stillery Spa & Relax vid Härnösands Simhall.

– I anläggningen finns också simbassänger, gym och motionslokaler, berättar Jon.

Härnösand erbjuder gästerna ett rikt friluftsliv året runt med vandring, cykling, skidåkning samt kulturupplevelser på närliggande Härnösands Teater. Världsarvet Höga Kusten nås genom dagsutflykter och närliggande Sundsvall erbjuder stadsliv, kultur samt shopping i Sveriges största handelsområde.

– Hernö Gin Hotell kommer att bli ett nav för upplevelser i regionen, ett fullservicehotell för alla. Hotelldirektörens uppgift kommer mycket att handla om att skapa relationer, bygga nätverk och ingå partnerskap i syfte att utveckla ett destinationshotell i nära synergi med besöksnäringen. Allt handlar om tillsammansarbete: Tillsammans bygger vi hotellet. Tillsammans bygger vi staden och regionen, avslutar Jon.

Läs mer/Ansök här.

Hernö Gin Hotell söker dig som:
• Har flerårig erfarenhet av ledande befattning inom större hotell och gärna med erfarenhet av resort.
Har erfarenhet av att driva marknads-/försäljningsavdelning med goda resultat.
Är duktig på siffror och analys.
Har relevant akademisk examen.
Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper:
• Stark närvarande ledare som får personalen att utvecklas.
Kreativ och ett starkt driv att ständigt utveckla produkt och organisation.
Resultat och måldriven.
Kommunikativ och coachande.
Lätt att gå från ord till handling.

Hernö Gin, en dröm som blev sann:
Hernö Gins historia började med en passion för gin och grundaren Jon Hillgrens dröm om att skapa eget gin. I dag är Hernö Gin etablerat som världens mest prisade gindestilleri och destilleriet i Dala är en destination som årligen lockar tusentals besökare från hemlandet Sverige och hela världen.

Hernö Gin Hotell, en ny dröm att uppfylla:
Hernö Gin Hotell är ett naturligt nästa steg i drömmen om ett gindestilleri som blev sann. Ett destinationshotell som både bjuder in gäster till smakdestinationen Dala och en möjlighet för fler människor att uppleva den plats och natur som faktiskt skapat det svenska ginundret Hernö Gin.