2021-12-21 11:42Pressmeddelande

Hernö Gin Bar nominerad till bästa nya cocktailbar i Sverige 2021.

När Bartender’s Choice Awards utser bästa nya cocktailbar i Sverige 2021 är Hernö Gin Bar i Stockholm en av de nominerade. Tävlingen som anses vara den mest prestigefulla i sitt slag i Norden avgörs den 23 januari nästa år av en jury bestående av 300 yrkesaktiva bartendrar och dryckesexperter. Hernö Gin är även nominerade till årets globala produkt i samma tävling.

– Jag blir så stolt. Som representant för Hernö Gin och som ansvarig för etableringen av Hernö Gin Bar, naturligtvis. Men kanske allra mest som företagare med hjärtat i Härnösand. Det känns så himla roligt att vi sätter vår huvudstad Härnösand på kartan såväl i Stockholm som på den nordiska barscenen, säger Elin Sahlman, Hernö Gin.

Nyanställer för att utöka verksamheten 2022.
Hernö Gin Bar öppnade i Stockholm i september 2021 och har på kort tid blivit en populär mötesplats och oas för gin- och cocktailintresserade gäster.

– Vi erbjuder den genuina känslan av Hernö Gin för dem som inte har möjlighet att besöka destilleriet i Härnösand. Ambitionen är att våra gäster ska upptäcka ginens mångsidighet och möjligheter. Vi vill utvidga referensramarna och erbjuder drygt tvåhundra kvadratmeter ginupplevelser och ginkunskap i en miljö där vi vill få varje gäst att känna sig som hemma. Har du en passion för gin är det här du hör hemma, säger Linus Morgan, Food & Beverage Manager på Hernö Gin Bar.

Verksamheten växer och i januari 2022 öppnar Hernö Gin Bar upp för luncher med inspiration från kvällsmenyn och med en norrländsk touch. Just nu pågår rekrytering av bartenders, kockar och kökspersonal.

– Vi vill bli fler som kan leverera smakupplevelser i världsklass på Hornsgatan 1 i Stockholm. Välkommen att söka om du vill jobba i ett härligt och kreativt gäng, hälsar Linus.

Även nominerad till årets globala produkt i Bartender Choice Awards.
Hernö Gin är även nominerad i kategorin ”Best Product Global” i Bartender Choice Awards ’21.

– Bartenders’ Choice Awards skapades av bartendrar för bartendrar i syfte att höja branschstandarden i Norden genom att lyfta fram de aktörer som tillsammans bidrar till en blomstrande cocktailkultur. Det värmer så oerhört mycket att bli vald av hängivna och ambitiösa yrkesproffs som får ut det bästa av våra produkter. Jag känner mig så hedrad och vill tacka alla skickliga bartenders som lyfter Hernö Gin till fantastiska smakupplevelser i sitt dagliga arbete, säger Jon Hillgren, grundare och vd, Hernö Gin.

Hernö Gin är världens ledande producent av hantverksmässigt framställt gin. Stolta pionjärer som startade Sveriges första gindestilleri 2011.Allt började med en passion för den ädla spritdrycken med dominerande smak av enbär och drömmen om att skapa gin. En resa som tog Hernö Gins grundare Jon Hillgren till platser och gindestillerier världen över i sitt sökande efter kunskap och ginspiration. Till sist bosatte han sig i den lilla byn Dala nära Härnösand i Höga Kusten, Sverige. Hernö Gin skapar världens mest prisbelönta gin med naturliga och ekologiska örter och kryddor i de handslagna kopparpan- norna Kierstin och Marit. Måna om hantverket, transparens i alla led och med fokus på kvalitet, har Hernö Gin siktet inställt på att föra premiumginkulturen in i allas vardagsrum.