2012-11-30 08:25Pressmeddelande

Hernö brenneri lanserar Swedish Excellence

Hernö brenneri har haft en fantastisk resa sedan bygget av Sveriges enda ginbränneri påbörjades våren 2012. Vi är nu redo att brett lansera Swedish Excellence, ett gin av typen London dry med tydlig enbärskaraktär, fräsch citrus ton och en hint av lingon och älgört. Totalt är det åtta ingredienser i Swedish Excellence, samtliga ekologiska.

Intresset är på förhand mycket stort och vi förväntar oss köer utanför Systembolaget kl. 10.00 på lördag, säger VD och grundare Jon Hillgren.

Swedish Excellence finns tillgänglig i beställnings-sortimentet från och med december 2012 och på hyllplats i Systembolagets butiker i Härnösand, Timr,  Birsta och Sundsvall. Artikelnummer 86927.

Swedish Excellence skapas av ekologiska ingredienser; enbär, koriander, lingon, kassiabark, älgört, svartpeppar, vanilj samt skal från färska citroner.

Mera information samt bilder återfinns på www.herno.se.
För ytterligare information kontakta:
Jon Hillgren, vd och grundare, 0732744493, jon@herno.se

Hernö Gin har tilldelats 68 Master- and Guldmedaljer i världens största och mest prestigefulla dryckestävlingar. World’s best Gin 2017 och 2018, World’s best London Dry Gin 2017, World’s best Gin & Tonic 2016, San Fransisco World Spirits Competition Double Gold 2017 och Gin Producer of the Year både 2017 och 2016 är några av dem.