2021-02-25 07:00Nyheter

Jessica tillträder ny post som besöksansvarig på Hernö Gin.

Jessica Sjögren har mångårig erfarenhet av besöksservice och evenemangsutveckling och har nyligen tillträtt posten som besöksansvarig på Hernö Gin. Hon kommer att arbeta med att utveckla besöksmålet Hernö Gin, skapa besöksanledningar och verka för en ökad tillströmning av gäster.

– Vi ser en ökad tillströmning av gäster på lång sikt och gör oss redo att ta emot fler. Jessica har en gedigen kunskap när det gäller att skapa attraktiva besöksmål och att genomföra event. Dessutom har hon en energi och utstrålning som känns välkomnande i själ och hjärta i mötet med människor. Jag är jätteglad att få välkomna henne till Hernö Gin och ser fram emot att ta besöksmålet Hernö Gin mot nya höjder tillsammans med henne, berättar Elin Sahlman, försäljningsansvarig på Hernö Gin.

Vill skapa minnesvärda upplevelser som besökare gärna berättar om för andra.
Såväl enskilda besökare som grupper och konferensdeltagare kommer att möta Jessica på plats i Dala och i bokningsskedet kommer hon att vara en resurs för kunder som vill skapa helhetsupplevelser och skräddarsydda event.

– Service och värdskap är något jag verkligen brinner för. Jag vill bidra till att skapa minnesvärda upplevelser som våra besökare kommer att berätta om för andra, säger Jessica.

Hennes upparbetade breda nätverk inom besöksnäring och turism kommer också väl till pass i rollen som besöksansvarig.

– I rollen ingår nätverkande och införsäljning och jag ser fram emot att vara ute i fält och hitta samarbeten som bidrar till utveckling av destinationen på lång sikt, tillägger hon.

Expert på att skapa attraktiva besöksmål och event.
Närmast kommer Jessica från Härnösands Kommun där hon arbetat som evenemangsutvecklare med uppdraget att tillsammans med arrangörer, föreningar och företag skapa fler evenemang i staden. Bland annat har hon bidragit till att Idols förturné var på plats i Härnösand och varit värd för galet många maskar vid en minst sagt djurisk utställning under Scenkonstbiennalen.

– Det roligaste jag har arbetat med är kryssningarna som numera årligen anlöper Härnösand under sommarhalvåret. Jag har varit med från start och arbetat med planering inför, jag har arbetat med turistservice ombord på nästan alla resor och jag har roddat på plats i hamnen, berättar hon.

– Nu tar jag mig an mitt nya uppdrag med stor spänning och det jag längtar efter mest av allt är att få slå upp dörrarna och välkomna de första besökarna när situationen i landet och världen gör det möjligt igen. Vi ses på Hernö Gin, hälsar Jessica.

Hernö Gin är världens ledande producent av hantverksmässigt framställt gin. Stolta pionjärer som startade Sveriges första gindestilleri 2011.Allt började med en passion för den ädla spritdrycken med dominerande smak av enbär och drömmen om att skapa gin. En resa som tog Hernö Gins grundare Jon Hillgren till platser och gindestillerier världen över i sitt sökande efter kunskap och ginspiration. Till sist bosatte han sig i den lilla byn Dala nära Härnösand i Höga Kusten, Sverige. Hernö Gin skapar världens mest prisbelönta gin med naturliga och ekologiska örter och kryddor i de handslagna kopparpan- norna Kierstin och Marit. Måna om hantverket, transparens i alla led och med fokus på kvalitet, har Hernö Gin siktet inställt på att föra premiumginkulturen in i allas vardagsrum.